זוהר: "נלחמתם נגד הוועדה ועכשיו אתם נגד סגירתה?"

    איתי גדסי No Comments on זוהר: "נלחמתם נגד הוועדה ועכשיו אתם נגד סגירתה?"

    בהתרגשות רבה נפרד יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי מצוותו ואמר: הוועדה הביאה בשורה לתושבי הפריפריה והיא חתרה לשוויון. חה"כ אכרם חסון הוסיף: "הוועדה נתנה ביטוי אמיתי לדו קיום לכל המגזרים בעם ישראל. העם היה צמא לוועדה שתתעסק ברחשי הלב שלו". חה"כ קיש: "אני מבין את הסיבה לסגירה של הוועדה וזה כי יש עומס על הוועדות אבל יש מחיר מאוד כבד שמשלמים"

    ח"כ מיקי זוהר צילום: פייסבוק
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לצדק חלוקתי ושיווין חברתי תקיים מחר (שלישי) את הדיון האחרון שלה בטרם תיסגר. היום כינס היו"ר היוצא חה"כ מיקי זוהר דיון סיכום פעילות ובפתחו אמר בהתרגשות. "זאת וועדה חשובה שהקמתי בכנסת. אני גאה להיות זה שהקים אותה ועצוב להיות זה שסוגר אותה. היא נסגרת משיקולים קואליציוניים". היו"ר זוהר אמר כי זאת פעם ראשונה שהוקמה בכנסת וועדה שנועדה להתמודד עם קשיים חברתיים בפריפריה. "היא הביאה בשורה לתושבי הפריפריה והיא חתרה לשוויון. המדיניות שלה הייתה לצמצם פערים בחינוך, רווחה, בריאות. ניסינו לעזור לאוכלוסיות פחותות אמצעים מפריפריה ולהגדיל את הכוח שלהם אל מול משרדי ממשלה. קיפוח נובע מניצול חולשות של אחרים. כשאדם מקופח אין לו יכולת להיאבק והוועדה רצתה לשמש כפה למקופחים ולומר די לקיפוח. רצינו לחתור לשוויון לכולם".

    חה"כ זוהר הסביר כי הוועדה רצתה להביא להפסקת תמותה מוקדמת בפריפריה ביחס למרכז. "רצינו ששירותי הבריאות יהיו זהים בכל רחבי הארץ. התעסקנו בקיפוח אוכלוסיות ערביות, מזרחיים אל מול אשכנזים, עסקנו בקיפוח ספורטאים שומרי שבת, קיפוח של תקצוב, חינוך ורווחה ואי הקמת מבנים בנושאים אלו אל מול המרכז". היו"ר אמר כי זה רגע לא שמח. "זה רגע עצוב. למרות שהתמניתי לוועדה החשובה בכנסת, וועדת הכנסת אני סוגר את הוועדה בעצב רב. ערכנו 112 דיונים מתוך דאגה לפריפריה והאוכלוסיות החלשות ובהן גם פריפריה חברתית במרכז הארץ".

    חה"כ אכרם חסון שהיה אחד מהחברים הפעילים בוועדה אמר לחה"כ זוהר: "אני מקווה שתמשיך לשרת את עם ישראל בוועדת הכנסת. באתי לוועדה הזאת כי היא טיפלה בהכל: חינוך, תשתיות, תקציבים. נגענו בכל דבר אפשרי כדי לומר לאזרחים שהמדינה לא נגמרת בתל אביב. ניסינו לתת לכל הקשת החברתית מענה. הוועדה נתנה ביטוי אמיתי לדו קיום לכל המגזרים בעם ישראל. אנשים כיבדו את הוועדה והעלינו נושאים חשובים שפעלו גם לטובת אוכלוסיות במצב סוציואקונומי קשה. העם היה צמא לוועדה שתתעסק ברחשי הלב שלו".

    חה"כ זוהר השיב לו: "אני אפעל בוועדת הכנסת על אותם עקרונות. הוועדות החברתיות יהיו בעדיפות אצלי בחקיקה ואפעל שחקיקה רלוונטית תגיע לראשי ועדות חברתיות. חה"כ יהודה גליק אמר בדיון לזוהר: "העלית נושאים שנפלו בין הכיסאות כגון תחבורה, פיתוח ותשתיות. אני מצטרף למחאה על סגירת הוועדה. אני מציע שתיקח את הנושאים הללו לוועדה שלך. אנו פועלים לצמצום פערים והם גם גאוגרפים וגם חברתיים".

    חה"כ יואב קיש אותו מחליף חה"כ זוהר בוועדת הכנסת שיבח את פעילות מנהלת הוועדה אריאלה אהרון לה חלק גם היו"ר זוהר מחמאות על עבודתה הקשה. "מאחורי החוברת שהפקת לסיכום פעילות הוועדה יש הרבה שעות עבודה". לזוהר אמר: "אני בטוח שלא תעזוב את הנושא החברתי הזה אם בחקיקה או אם בוועדות אחרות. אני מבין את הסיבה לסגירה של הוועדה וזה כי יש עומס על הוועדות אבל יש מחיר מאוד כבד שמשלמים".

    חה"כ זוהר חתם את הדיון ואמר: "אני נזכר ברגע שרציתי להקים את הוועדה. האופוזיציה טענה שזאת וועדה פרסונלית ונלחמה לסגור אותה. קיבלתי את הוועדה כי דרשתי זאת ורציתי וועדה שאני מאמין באג'נדה שלה ונוצרה וועדה שלפני דקות ספורות האופוזיציה הצביעה נגד הסגירה שלה. הם טענו שהוועדה טובה ושיבחו אותי על עבודתי. זאת וועדה חשובה שנסגרת משיקולים קואליציוניים וכולי תקווה שהיא תקום שוב בעתיד".



    0 תגובות